Udvikling af et nationalt befæstelseskort

Udvikling af et nationalt befæstelseskort

Udvikling af et nationalt befæstelseskort Befæstelseskortet bidrager til bedre klimatilpasning og risikovurderinger for oversvømmelse, idet kortet giver bedre muligheder for at vurdere nedsivning i jord. Dertil kommer bedre grundlag til at planlægge og budgettere, når...
Fremtidens cykelkort

Fremtidens cykelkort

Fremtidens cykelkort Danmark får et nyt rekreativ netværk for cyklister og vandrere. Det bygger på et landsdækkende grid, som mødes på punkter som vejviseruter at vælge imellem. I fire pilotområder udvikles det afmærkede netværk med et nyt brugervenligt kortdesign. Et...
Hvad sker der, hvis jeg lukker byens hovedfærdselsåre?

Hvad sker der, hvis jeg lukker byens hovedfærdselsåre?

Hvad sker der, hvis jeg lukker byens hovedfærdselsåre? Et GIS-baseret screeningsværktøj, der benytter “car flow”-data til at estimere de enkelte vejes mulige maksimale belastning. Ud fra disse belastninger kan det vurderes, om en omdirigering af trafikken...
LER 2.0

LER 2.0

LER 2.0 Ledningsejerregisteret (LER) har eksisteret siden 2005 og faciliterer udveksling af ledningsoplysninger fra ledningsejer til graveaktør. Formålet er at sikre optimale forhold for planlægning og udførsel af gravearbejde og dermed undgå graveskader, på den...
Frie vejrdata fremmer grøn omstilling og digital vækst

Frie vejrdata fremmer grøn omstilling og digital vækst

Frie vejrdata fremmer grøn omstilling og digital vækst Formål Kan man regne på, hvordan bygninger og anlæg skal konstrueres i en fremtid, hvor klimaet ændrer sig, eller hvor det allerede eksisterende klima spiller en afgørende rolle for robusthed og økonomi? Svaret er...